Workshop Crisiscommunicatie in praktijk

Het overkomt elke corporatie wel eens: een onverwachte gebeurtenis binnen of buiten de organisatie die vraagt om acute actie en reactie. Een brand in een complex, vrij gekomen asbest of een datalek waardoor er persoonsgegevens op straat liggen. Hoe ga je hier adequaat mee om? Maak het mee tijdens onze workshop ‘Crisiscommunicatie in praktijk’ op 15 februari 2018.

Onverwachte situaties zorgen bij huurders en in de directe omgeving vaak voor veel onrust. En de eerste berichten staan ook al op sociale media voor je er erg in hebt. Vroeg of laat kan een dergelijke situatie zich ook bij jouw corporatie voordoen. Wat doe je dan? Misschien is er een crisisplan. Maar is dat nog wel actueel genoeg? En hoe reageer je samen met je collega’s in de organisatie adequaat? Hoe krijg je juist dan snel de juiste informatie boven tafel om goed te kunnen communiceren?

Bij Sabel Nyna helpen we corporaties in deze situaties. Niet alleen direct, wanneer de nood aan de man is, maar ook in voorbereiding op. Onze jarenlange ervaring met crisissituaties bij corporaties delen we graag met jou. Bijvoorbeeld in onze workshop Crisiscommunicatie in praktijk.

Wat gaan we doen?
Aan de hand van concrete cases oefenen we diverse scenario’s en maken we helder welke informatie in verschillende stadia van een crisissituatie voor jou als communicatieadviseur van belang is. Daarbij houden we oog voor de verschillende doelgroepen/partijen die je zowel binnen als buiten je organisatie moet informeren. En we kijken naar welk effect bepaalde informatie kan hebben op het verloop van een crisissituatie.

Voor wie?
Woordvoerders, communicatieadviseurs, en -managers bij woningcorporaties die een rol hebben tijdens een crisissituatie.

De workshop geeft je inzicht:

  • in de zaken die geregeld dienen te zijn binnen je eigen organisatie om minimaal voorbereid te zijn op een goed verloop van informatie en communicatie tijdens een crisissituatie.
  • in hoeverre je nog wel communicatieregie kunt nemen in een tijd waarin vooral social media razendsnel berichten.
  • in het effect van verschillende communicatieacties op het verloop van een crisis.

Schrijf je in door een mail te sturen naar info@nyna.nl met daarin je naam, de naam van je organisatie, je contactgegevens en ‘workshop crisiscommunicatie’.

Datum: donderdag 15 februari 2018
Tijdstip: 13.00 – 16.30 uur
Locatie: Sabel Nyna, Rembrandtlaan 24 in Bilthoven
Maximaal aantal deelnemers: 12
Deelnamekosten: €185,-

Ons pand is met auto of trein erg makkelijk te bereiken. Via A27 of A28 (grote gratis parkeerplaats voor de deur). Of met de trein via station Bilthoven (4x per uur directe verbinding met Utrecht of Amersfoort en ons pand ligt tegenover het station, 2 minuten lopen).