Sabel Nyna: het volgende hoofdstuk

Niet lullen maar poetsen. Zo bracht de Rotterdamse Diana Coolegem haar bedrijf Nyna Communicatie groot. Op 22 september namen we afscheid van haar. Een middag vol verhalen markeert een nieuwe levensfase: met een gerust hart laat ze het nu volwassen Sabel Nyna los.

Terugblik
Bijdragen aan de zichtbaarheid van de corporatiewereld door het professionaliseren van de communicatie. Toen Coolegem Nyna oprichtte was dat wat ze voor ogen had. Ruim 200 corporaties en 300 communicatieplannen verder, vertelt ze haar persoonlijke verhaal en blikt ze terug op 12 bewogen en bevlogen jaren. ‘Wat ik nu ga doen? Terug de collegebanken in. En wie weet ontmoeten we elkaar daarna weer in de corporatiewereld. Dan ben ik graag je makelaar of je toezichthouder.’

Betrokken en verbonden
Adviseurs Marcia Sanderse en José Onderdenwijngaard nemen het stokje van Diana over. ‘Betrokken en in verbinding met de sector. Zo bouwde Diana Nyna op tot een krachtig merk,’ aldus Sanderse. Onderdenwijngaard vult haar enthousiast aan: ‘Als Sabel Nyna zetten we die lijn zeker voort. Samen met iedereen in de sector, van bestuurder tot huismeester. Bij die zoektocht naar verbinding spelen verhalen voor ons een belangrijke rol.’

Corporate story
Communicatiestrateeg Johannes van de Bank en majoor Aarnout Mijling namen de aanwezigen mee in het ontstaan van de corporate story van Defensie. ‘Matrozen, generaals, burgers. We spraken met collega’s uit alle lagen van Defensie over hun ‘waarom’. Prachtige, persoonlijke verhalen vormden de basis voor een krachtige corporate story. ‘Het verhaal wordt echt gedragen door onze medewerkers. Intern zorgt het voor verbinding. Extern maakt het Defensie meer zichtbaar,’ vertelt Mijling met gepaste trots.

Meer weten over de kracht van storytelling? Geef je op voor onze kennismakingsworkshop op 31 oktober.