Zijn huurders tevreden over je (online) dienstverlening?

De huurders van je corporatie regelen hun huurzaken steeds meer online. Dit vraagt meer van je corporatie dan voorheen. Je online dienstverlening wordt meer dan ooit tevoren op de proef gesteld. Om beter aan te kunnen sluiten op de online wensen van de huurder is het nodig om meer te weten te komen over je doelgroep:

  • Welke informatiebehoefte hebben huurders?
  • Zijn huurders tevreden over je (online) dienstverlening?
  • Wat hebben zij nodig van de corporatie?
  • En op welke punten kun je verbeteringen op je website of portaal aanbrengen om je huurders zo optimaal mogelijk te bedienen?

Zomaar een paar vragen die essentieel zijn bij de optimalisatie van je online serviceverlening.

Nyna Communicatie biedt de volgende analyses/onderzoeksmethoden aan om inzicht te krijgen in antwoorden op bovenstaande vragen én om de accountabiliteit van de communicatieafdeling aan te tonen.

Klanttevredenheidsonderzoek

Welk cijfer geven je huurders aan de online klantenservice of website? Hoe beoordelen je collega’s het intranet? Wat scoort hierin goed en wat niet? En waaróm geven zij dat cijfer? Met de Net Promotor Score, de Customer Effort Score en de Customer Centric Index krijgen we kwantitatieve en kwalitatieve inzichten in de antwoorden op deze vragen.

Toptaakonderzoek

Je huurders komen naar je website of portaal met een gericht doel. Ze willen zo snel mogelijk hun huurzaken regelen. Een defect melden, hun factuur inzien, of een vraag stellen. Op elke website of elk is er een beperkte set aan taken die voor je huurders het allerbelangrijkste is: de toptaken. We werken met een beproefde onderzoeksmethodiek, ontwikkeld door Gerry McGovern; kwalitatief én kwantitatief, statistisch onderbouwd. Toptaakonderzoek helpt je bij de verbetering van de content en indeling van je website of portaal.

Usability onderzoek

Hoe ontwikkel ik een website die voor mijn doelgroep het meest gebruiksvriendelijk is? Leer van je huurders; zij kunnen je precies vertellen wat er wel of niet goed gaat bij het gebruiken van je website of portaal. Door het gedrag van je klanten te observeren achterhalen we dit. Op basis daarvan geven we advies over de verbetering van je website. We testen de gebruiksvriendelijkheid, klantvriendelijkheid en bruikbaarheid van je digitale middelen, we documenteren alle problemen die we tegenkomen en geven heldere adviezen over hoe je je online dienstverlening kan verbeteren.

Wat we nog meer doen

Neem contact op met Lonneke

Meer weten over dit onderwerp?

Neem contact op met Lonneke