Opdrachtgever: Woonzorg Nederland
Opdracht: communicatieondersteuning bij calamiteiten
Rust en duidelijkheid dankzij adequate communicatie bij calamiteiten
Vraag van de klant: kwaliteit en beschikbaarheid communicatie bij calamiteiten
Corporatie Woonzorg Nederland huisvest senioren van alle leeftijden, met en zonder zorgvraag. Een kwetsbare doelgroep. Doet zich ’s avonds, ’s nachts of in het weekend een calamiteit voor, dan eist dat snelle actie en adequate communicatie met bewoners en andere belanghebbenden, zoals media. In elk calamiteitenteam zit daarom een communicatieprofessional. Woonzorg Nederland zocht extra ondersteuning van het team om de kwaliteit en beschikbaarheid te garanderen.
Aanpak: advies aan en praktische ondersteuning van bereikbaarheidsteam
We staan stand-by tijdens de avond-, nacht- en weekenduren (ANW-uren) volgens een piketrooster en vullen het bereikbaarheidsteam aan met communicatieprofessionals. Bij calamiteiten neemt de dienstdoende clustermanager contact met ons op. Aan de hand van vooraf ontwikkelde scenario’s en praatkaarten stellen we de communicatieboodschap op en kiezen we de inzet van communicatiemiddelen.
Resultaat: rust en duidelijkheid
Bij calamiteiten worden bewoners en andere belanghebbenden snel geïnformeerd en media adequaat te woord gestaan met de juiste boodschap en tone-of-voice. Zo creëert het calamiteitenteam van Woonzorg Nederland rust en duidelijkheid.
Meer weten over ondersteuning bij calamiteiten? Neem contact met ons op!