Sabel Nyna: van alle markten thuis

Corporate story Defensie

Een ijzersterke corporate story die het DNA van Defensie verwoordt.

De wens: een aansprekend organisatieverhaal
Defensie wilde haar bestaansrecht, haar DNA, vatten in een aansprekend organisatieverhaal. Om de medewerkers van de grote, vertakte organisatie een gevoel van betrokkenheid en saamhorigheid te geven. En om voor Nederlandse burgers die vaak geen oorlog in of dichtbij Nederland hebben meegemaakt, te duiden waarom Defensie nodig is.

Het idee: het DNA van Defensie filteren uit 150 verhalen
Wij gingen op zoek naar het ‘waarom’ van Defensie. Het échte DNA van een organisatie vind je niet bij een select groepje in de top. Daarom spraken we in vijf grote focusgroepen en heel veel kleinere sessies ruim 150 diverse medewerkers en andere betrokkenen. Uit die gesprekken destilleerden we het organisatieverhaal van Defensie. Dat verhaal toetsten we bij burgers met een online enquête van duizenden respondenten.

Het resultaat: een indrukwekkende corporate story in een film
Met een indrukwekkende corporate story en de verfilming daarvan laat Defensie de kern van de organisatie zien. Haar onmiskenbare bestaansrecht. Toenmalig minister van Defensie Jeanine Hennis-Plasschaert: ‘Door z’n eenvoud heeft de boodschap alle kracht in zich. Iedere dag worden grenzen overschreden. Militairen staan pal voor onze vrijheid en onze waarden.’

 

Ook een ijzersterk verhaal over het ‘waarom’ van je organisatie? Adryan helpt je graag.

 

Heb je een vraag?
Stuur ons nu een bericht!
Colofon Contact