Opdrachtgever: Bo-Ex
Opdracht:
ontwikkel onze nieuwe corporate story  

Actief uitgedragen corporate story zorgt voor eenduidig en herkenbaar merkbeeld

Vraag van de klant: ontwikkel een corporate story die onze woningcorporatie weerspiegelt en medewerkers en bewoners aanspreekt
Woningcorporatie Bo-Ex in Utrecht wilde haar corporate story (organisatieverhaal) en positionering versterken en zo haar identiteit duidelijker overbrengen naar zowel interne als externe doelgroepen. De uitdaging was om een verhaal te creëren dat niet alleen de waarden van de organisatie weerspiegelt, maar ook de medewerkers en de bewoners van Utrecht aanspreekt. Daarnaast was het belangrijk dat deze positionering goed terug te zien zou zijn in de communicatie, zowel online als offline.

Aanpak: verhaal en kernwaarden ophalen via verhalensessies met medewerkers van Bo-Ex 
Nyna Communicatie heeft voor Bo-Ex een corporate story ontwikkeld en de pay-off: Thuis in Utrecht. De corporate story is niet alleen op de website terug te vinden, maar is ook geïntegreerd in andere communicatiemiddelen, zoals vacatureteksten, het werkgeversverhaal en marketingcampagnes. De pay-off Thuis in Utrecht is verder verwerkt in de huisstijl en is zichtbaar op materialen als banners, auto’s en briefpapier.

Via verhalensessies met medewerkers tekenden we de kernwaarden en het verhaal van de organisatie op. Dit zorgde ervoor dat het verhaal van Bo-Ex écht is gaan leven binnen de organisatie. Medewerkers dragen het verhaal in de praktijk uit en gebruiken het in hun dagelijkse communicatie. De corporate story en pay-off komen consequent terug in alle corporate uitingen, intern en extern.

Resultaat: organisatieverhaal dat écht leeft binnen en buiten de corporatie
Met de corporate story en de pay-off versterkt Bo-Ex haar positionering. Het verhaal wordt nu actief gedragen door medewerkers en is duidelijk zichtbaar in alle communicatiemiddelen van de corporatie. Dit zorgt voor een eenduidig en herkenbaar merkbeeld. De medewerkers voelen zich verbonden met het verhaal en brengen dit actief over naar de huurders en andere stakeholders, waardoor het verhaal niet alleen op papier bestaat, maar ook daadwerkelijk leeft binnen de organisatie.

 

Wil je ook storytelling inzetten voor een sterkere positionering en communicatie? Laten we verder praten!

 

 

Heb Direct contact met Nyna
Stel jouw vraag!
Colofon Contact