Online magazine voor VodafoneZiggo

VodafoneZiggo trakteerde 3.000 gemeentebestuurders op een blik in de toekomst van het internet tijdens het VNG Jaarcongres. Sabel maakte er een magazine van.

De wens
Als belangrijke partner van gemeenten op het gebied van verbinden en innoveren, mocht VodafoneZiggo niet ontbreken op het VNG Jaarcongres 2018. Het bedrijf was vertegenwoordigd op de beursvloer én organiseerde een kennissessie over 5G en andere digitale ontwikkelingen. Al deze waardevolle kennis wilden ze graag samenvatten in een magazine voor de thuisblijvers en de deelnemers.

Het idee
Sabel zette bij deze opdracht vol in op sfeer en stuurde een verslaggever en een fotograaf naar het MECC in Maastricht. Die liepen zelf rond op de bij het congres horende beurs, probeerden de door VodafoneZiggo gepresenteerde 5G-bril en namen deel aan de kennissessie. Zo zouden we zowel het congres als de bijdrage van VodafoneZiggo het best kunnen vangen in woord en beeld. Een van onze vormgevers kon de bijdragen daarna mooi straktrekken in een online magazine dat aan alle kanten de Vodafone branding uitstraalde. Voor de deelnemers aan de kennissessie een mooie herinnering, veel sfeervoller dan de standaard ‘nagezonden sheets van de presentaties’.

Het resultaat
Toen onze contactpersonen bij VodafoneZiggo de eerste teksten zagen, hadden ze het gevoel iets te missen. We sparden net zo lang tot we boven tafel hadden wat het was: niet alleen het waarom van de aanwezigheid op het congres was belangrijk, maar ook het waarom van het werk dat deze klant voor gemeenten doet. We moesten VodafoneZiggo gelijk geven. Toen we wat sfeer hadden laten varen en wat meer van de echte missie hadden toegevoegd, werd het magazine meer dan een terugblik. Samen kwamen we tot een volwaardige digitale publicatie over de toekomst van het internet.

Ook een online magazine? Judy helpt je graag verder.

 

Heb je een vraag?
Stuur ons nu een bericht!
Colofon Contact