Het verhaal van Waterschap Zuiderzeeland

Hoe laat je zien waar je voor staat? Een corporate story helpt je te vertellen wie je bent.

De wens
Waterschap Zuiderzeeland wenste in verbinding te staan met de inwoners van Zuiderzeeland. Het wilde een communicatieve, open en transparante organisatie zijn, zichzelf profileren als interessante werkgever én waterbewustzijn bij burgers verhogen. Dat vroeg om een corporate story, een verhaal dat laat zien waar het waterschap voor staat.

Het idee
In diverse sessies lieten we medewerkers van Waterschap Zuiderzeeland aan het woord over hun motivatie om voor het waterschap te komen én te blijven werken. Op basis van die gesprekken schreven we twee conceptverhalen die we uitgebreid testten bij sessiedeelnemers, bijna honderd inwoners en inhoudelijk experts. Zo ontstond een krachtig organisatieverhaal waarin waterschappers zich herkennen.

Ook buiten het waterschap zijn de reacties positief. Uit ons receptieonderzoek onder middelbare scholieren blijkt dat zij het waterschap meer bestaansrecht toeschrijven na het lezen van de corporate story.

Tijdens een drukbezochte nieuwjaarsborrel lanceerden we het verhaal, met een herkenbare campagnestijl, banners, posters, lenticulaire kaarten en een lanceringsfilm. Opdrachtgever Laurina presenteerde het organisatieverhaal trots en enthousiast. ‘De pay-off ‘Water beweegt ons’ is de kern van ons verhaal. Vorige week toen het water hoog stond en tegen de dijken sloeg, steeg mijn adrenaline. Ik merkte: water beweegt mij echt.’

Het resultaat
Ook directeur Wouter Slob herkent zich in de corporate story. ‘Hoe vaker ik het verhaal lees en hoor, hoe mooier het wordt. Hoe meer ik erbij voel. De cadans is prachtig.’

Ook een corporate story? Bel Adryan.

Heb je een vraag?
Stuur ons nu een bericht!
Colofon Contact