Sabel Nyna kent de sleutel tot succes

Communicatiestrategie & communicatieadvies voor corporaties

Van strategisch tot praktisch
In de woningcorporatiesector is communicatie op alle vlakken belangrijk. Sabel Nyna staat je graag bij met raad en daad. Vanaf de zijlijn geven we strategische en tactische adviezen. En op het veld komen we in actie. Van heel strategisch tot heel praktisch. Van ‘hoe gaan we om met potentiële reputatierisico’s?’ tot ‘hoe informeren en betrekken we bewoners bij de renovatie van hun woningen?’

De tactiek
In tactische besprekingen zetten we een contentstrategie op poten. We kijken naar de vorm en plek zodat jouw verhaal het beste aansluit bij je doel en doelgroepen. Zo bereik je op de juiste momenten de mensen die ertoe doen. Of dat nou huurders, omwonenden, collega’s of andere belanghebbenden zijn.

De aanpak
Verder uitzoomen? Dat kan ook. Dan kijken we bijvoorbeeld naar de coördinatie van je communicatie. Samen bepalen of verstevigen we de rol van de communicatieadviseur binnen je corporatie. Of we helpen je communicatieteam te beoordelen, ontwikkelen, veranderen of leiden.

Tackle die crisis
Neemt een gesprek met of tussen je gesprekspartners een onverwachte wending? Is er een brand in een appartementencomplex? Een grote stroomuitval in de wijk? Integriteitsissues? Met de juiste voorbereiding en hulp van ons ben je elke situatie de baas. We schrijven samen een crisisplan en we organiseren crisissimulaties. Zo testen we de crisisbestendigheid van jouw corporatie. En zo weten medewerkers wat ze moeten doen (en laten) bij een crisis. Met de juiste crisiscommunicatie zetten we een crisis misschien wel om in een kans. Zo laat je ook op zulke momenten zien wat je waard bent.

Reputatieschade is geen issue meer
Met reputatiescans brengen we de belangrijkste issues in kaart. Bijvoorbeeld het huisvesten van statushouders of grote funderingsproblemen in de stad. Samen met jou bedenken we een aanpak voor zo’n gevoelig onderwerp. We helpen dan de impact, reputatierisico’s en belangrijkste stakeholders van een issue identificeren. Vervolgens denken we concreet mee hoe we de reputatie kunnen beschermen of versterken op gebied van dit issue. En hoe stakeholders daarbij betrokken kunnen worden. Zo komen we samen tot een communicatiestrategie/kalender en kunnen jullie een crisis misschien wel voor zijn.

Wil je met een van onze adviseurs sparren over jullie communicatie-aanpak? Je bent altijd welkom voor een vrijblijvend gesprek.

Heb je een vraag?
Stuur ons nu een bericht!
Colofon Contact