Teksthuisstijl

Schrijven volgens de kernwaarden van je organisatie

Het taalgebruik van een organisatie levert een belangrijke bijdrage aan het beeld dat mensen ervan hebben. Daarom is het slim om niet alleen aandacht besteden aan de visuele huisstijl, maar er ook voor te zorgen dat de schrijfstijl van alle medewerkers herkenbaar en eenduidig is. Een teksthuisstijl helpt hierbij.

De stem van je organisatie

Een goede merkidentiteit gaat verder dan een fraaie huisstijl. Aandacht voor de taal van een organisatie is minstens zo belangrijk. Met geschreven communicatie laten organisaties namelijk altijd bedoeld of onbedoeld een bepaalde indruk achter bij de lezer.

Bepaal de tone of voice

Net als een logo of fotografie bepaalt taalgebruik hoe mensen over je merk denken. Daarom is een herkenbare en eenduidige schrijfstijl belangrijk. Hoe die schrijfstijl er voor jouw organisatie uitziet, leggen wij graag voor je vast in een teksthuisstijl. Op basis van de kernwaarden van de organisatie formuleren we afspraken over stijl, tone of voice en woordgebruik. Is ‘daadkracht’ een kernwaarde van je organisatie? Dan past daar een actieve en krachtige schrijfstijl bij. Uiteraard geven we daar lekker veel praktische voorbeelden bij.

 

Neem contact op met José

Meer weten over teksthuisstijl?

Neem contact op met José