Toptaken

Inzicht in wat je klant écht van je vraagt

Wat vraagt je klant van jouw organisatie? Je burger, je huurder of je donateur? Of je medewerker, als het over interne communicatie gaat? Vaak heb je wel een idee. Je kunt uit statistieken één en ander afleiden. Maar in onze ervaring kan dat beter. ‘Toptaken’ bieden uitkomst.

4 of 5 dingen zijn voor je klanten écht belangrijk

Je klanten komen voor tientallen diensten naar je website. Je relaties bellen over talloze onderwerpen. En je medewerkers gebruiken intranet voor duizend-en-één handelingen. Maar van al die taken, onderwerpen en thema’s is slechts een handvol écht belangrijk. Dat noemen we toptaken: de 4 of 5 dingen die het grootste deel van je doelgroep van je vraagt.

Toptaken helpen je keuzes maken

Weet je welke toptaken jouw klanten hebben? Dan kun je keuzes maken bij het ontwerpen van de navigatiestructuur van je website of intranet. Maar ook prioriteit bepalen in de samenstelling van content en functionaliteit op je homepagina. En, als het nodig is, collega’s om de oren slaan die per se met hún onderwerp vooraan willen staan.

 

Exclusief partner van Gerry McGovern

Sabel Communicatie is voor Nederland exclusief partner van Gerry McGovern, de grondlegger van het toptaken-gedachtegoed. We werken samen met partners in de VS en Canada, Noorwegen en Zweden, het Verenigd Koninkrijk, België en Duitsland. En hebben toegang tot benchmark-gegevens van duizenden organisaties.

Neem contact op met José

Meer weten over toptaakanalyse?

Neem contact op met José