Crisiscommunicatie voor corporaties
ISSUEMANAGEMENT – Nyna Communicatie helpt jouw corporatie graag om crises te voorkomen. In de workshop issuemanagement identificeren we de belangrijkste issues en de impact daarvan, net zoals de reputatierisico’s en belangrijkste stakeholders. Samen maken we een communicatiestrategie en -aanpak om reputatieschade te voorkomen.
HANDBOEK – Een issue kan bij elke corporatie uitmonden in een crisis. Daarom is het goed om zowel inhoudelijk (communicatie) als procedureel (organisatie) voorbereid te zijn op mogelijke crises. Nyna Communicatie stelt een handboek op waarin staat wat je als corporatie moet doen tijdens een crisis. Welke stappen moet je ondernemen, wie zit er in het crisisteam en wanneer moet je communiceren? Vragen die Nyna Communicatie samen met jou beantwoordt. Daarnaast identificeren we de meest waarschijnlijke scenario’s voor een crisis. Per scenario bedenken we een strategie, stellen we een boodschap op voor interne en externe stakeholders en maken we een vraag- en antwoordlijst (Q&A). Met het handboek is jouw corporatie goed voorbereid op een crisis.
TRAINING – We trainen jouw corporatie graag op het gebied van crisiscommunicatie. Want een incident groeit zomaar uit tot een crisis. Wat doe je als er ineens een journalist op de stoep staat? Zorg er altijd voor dat je bent voorbereid. Een effectief mediaoptreden beteugelt een crisis en versterkt de reputatiewaarde van jouw corporatie. Tijdens de (crisis)mediatraining op maat van Nyna Communicatie leer je hoe je jouw boodschap centraal stelt en tegelijkertijd journalistieke valkuilen vermijdt. Je leert direct toepasbare gesprekstechnieken. Je wordt bewust van je rol tijdens een crisis en leert wat je moet doen als de vlam in de pan slaat.
Daarnaast leggen we uit hoe jij je optimaal voorbereidt op een interview en hoe je dat interview het beste doet. Ook besteden we aandacht aan je houding. Tot slot leren we je om na te denken over je boodschap en je visie, zodat je die op een natuurlijke en overtuigende manier overbrengt.
UITVOERING – Als zich een crisis (of issue) aandient, kun je rekenen op daadkrachtige crisiscommunicatie die de schade voor jouw organisatie én je stakeholders beperkt. Nyna begeleidt de communicatie van de crisis en maakt onderdeel uit van het crisisteam dat de crisis bezweert. Het resultaat: jij behoudt de regie en de grip op je reputatie.