Storytelling
Versterk de identiteit en het imago van jouw woningcorporatie: laat je collega’s het ‘waarom’ vertellen.
Van vakman tot bestuurder
Met een sterk organisatieverhaal brengen we de missie van jouw woningcorporatie onder woorden. Krachtig, eerlijk en eenduidig. Het unieke: bij ons vormen de persoonlijke verhalen van je medewerkers de basis. We zoeken niet naar de feiten en cijfers, maar naar de verhalen uit de dagelijkse praktijk. Waarom doen jullie wat jullie doen? We praten met iedereen. Van monteur tot medewerker klantcontactcentrum en van huismeester tot bestuurder. Intern zorgt een organisatieverhaal voor verbinding, een gezamenlijke identiteit en betrokkenheid. Extern voor een sterk imago, meer herkenning en begrip.
Thuishaven in een groter geheel
Een grote woningcorporatie met huurders in Rotterdam, Nissewaard, Delft en Dordrecht kwam bij ons voor een verhaal dat verbindt. Wij maakten van het organisatieverhaal een herkenbaar en verbindend verhaal voor zowel een huurder uit ‘Dordt’ als een medewerker in Rotterdam-Zuid. Een animatievideo ondersteunt het verhaal in beelden, vormen en kleuren. Zo vertelt deze corporatie ondanks de grote regio nu altijd een eenduidig verhaal dat begrip en verbinding kweekt.
“Een ervaren woningcorporatie. Met wortels in het verleden. Hoofd en hart in het heden. En een scherpe blik op de toekomst.”
“Verhuur van woningen is de bron van ons bestaan. Wij doen dat ook aan mensen die dat op eigen gelegenheid niet redden. Voor al die mensen willen wij een baken van vertrouwen zijn. In een samenleving die steeds meer op zelfredzaamheid aandringt.”
Wonen gaat verder dan de stenen
Voor het organisatieverhaal van een Utrechtse corporatie spraken we met alle honderd werknemers. Gedreven mensen met een hart voor huurders. En mensen die na al die gesprekken niet meer voelden als klant, maar als vrienden.
“We kijken verder dan de voordeur en daarmee recht in het hart van het huis: de huurders. Met hen overleggen we bij bouw of renovatie, met hen denken we mee en zij met ons. Omdat we ervan overtuigd zijn, dat niemand hun woonwensen beter kent dan zij zelf. We doen ons werk binnen het beschikbare budget, gericht op dat wat mogelijk is.”
Een menselijk verhaal
Een goed organisatieverhaal gaat over drijfveren, maakt beleid en droge feiten menselijk en geeft jullie woningcorporatie een gezicht. In een sterk organisatieverhaal staan de mensen centraal. De mensen die er werken, en de mensen waar zij dagelijks voor werken.
Ook op zoek naar het verhaal van je organisatie? Neem contact met ons op.
Samen ontwikkelen we het unieke verhaal van jouw woningcorporatie, in de taal van jouw medewerkers. We helpen je met:
• verhalen- en inspiratiesessies met jouw collega’s;
• ophalen van thema’s die jouw organisatie in de kern vatten;
• strategie en advies over hoe de corporatie story uit te rollen;
• training van medewerkers over het vertellen en vinden van vervolgverhalen.
Ook behoefte aan een verhaal dat staat als een huis? Neem dan contact met ons op.