10 juni 2014

Toptaken: de 5 dingen die mensen online echt van je willen

Christiaan Lustig, Natanja de Bruin en Lonneke Theelen schreven een boekje: ‘Toptaken. Ontdek de 5 dingen die mensen online echt van je willen’. Over hoe je de belangrijkste taken, onderwerpen en thema’s van je klant achterhaalt en je site, dienstverlening en communicatie daarop voortdurend optimaliseert.

Toptaken. Ontdek de 5 dingen die mensen online echt van je willenElke website en elk intranet heeft een handvol dingen waar het overgrote deel van de klanten, relaties, burgers of medewerkers voor komt: de toptaken. Uit onderzoek in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië, Canada en de Verenigde Staten blijkt telkens weer dat 4-6 taken maar liefst 25% van de stemmen krijgen. Tegenover 40-60 laag scorende taken met ongeveer evenveel stemmen.

Deze glasheldere getallen bieden organisaties handvatten om hun communicatie en dienstverlening in te richten. Door toptaken beter te faciliteren, regelmatig op effectiviteit te toetsen, en continu te verbeteren. Door een team van specialisten van verschillende afdelingen daarvoor verantwoordelijk te maken. En zo online én offline processen af te stemmen op wat uw klant écht van u wil. Zo kunt u hen sneller en beter bedienen en tegelijk kosten besparen. Dáár zit de winst van toptaken.

Collega’s Christiaan Lustig, Natanja de Bruin en Lonneke Theelen schreven er een boekje over: ‘Toptaken. Ontdek de 5 dingen die mensen online echt van je willen‘. Je bestelt het voor € 12,50 bij onder meer Managementboek.nl en Bol.com.